درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 03:17   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان جذب کارشناس روابط‌عمومی در اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس منتشر شد

  فراخوان جذب کارشناس روابط‌عمومی در اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس منتشر شد


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

سئو چگونه به شما کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری پیدا کند

  سئو چگونه به شما کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری پیدا کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  پیچیدگی‌های نظام رسانه‌ای
  ایران قوی با روابط عمومی قوی
  آخرین فرصت برای ثبت‌نام در وبینار "فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی"
  10 روش برای استفاده از هوش مصنوعی برای بازاریابی بیش از حد شخصی
  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی
  زنده یاد «بیژن ناهیدی» مدیر اسبق روابط‌عمومی سازمان دامپزشکی به دیار باقی شتافت
  فراخوان جذب کارشناس روابط‌عمومی در اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس منتشر شد
  «جشنواره روابط‌عمومی»؛ بزرگ‌ترین رویداد دانشگاهی کشور
  روابط‌عمومی‌ها عملکرد دستگاه‌ها را صادقانه با مردم درمیان بگذارند
  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 9520صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیشنبه، 24 اسفند 1392 - 22:25
حرفه روابط عمومی در دنیا یک حرفه زنانه است
بیتا شاه منصوری در گفتگوی اختصاصی با شارا - اگر نگاهی به شرح فعالیت های روابط عمومی در سطح جهان داشته باشیم. روابط عمومی به عنوان یک حرفه زنانه شناخته شده است. علی رغم شرایط و ظرفیت هایی که این مجموعه به وجود آورده است و بنا بر شرایط خاص اجتماعی در کشور ما، این حرفه در حیطه ی مسؤلیت مردان قرار گرفته است
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- «بیتا شاه منصوری» عضو هیأت علمی گروه ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این مطلب اظهار داشت:" اگر بخواهیم ظرفیت روابط عمومی را بسنجیم، می بینیم که روابط عمومی در حقیقت وظیفه ی اعتماد سازی افکار عمومی برای افزایش سرمایه اجتماعی سازمان را بر عهده دارد."


وی وظیفه دیگر روابط عمومی ها را اطلاع رسانی و افزایش سطح آگاهی مخاطبان دانست و تصریح کرد: "وظیفه و رسالت روابط عمومی، اطلاع رسانی و افزایش سطح آگاهی مخاطبان است. اگر بخواهیم با یک الگوی مدیریتی به این قضیه نگاه کنیم، روابط عمومی با افزایش سطح آگاهی مخاطبان می تواند بر دیدگاه ها و نگرش این گروه از مخاطبان اجتماعی تاثیر کافی بگذارد و رفتارهایی را در آنها ایجاد کند که از قبل پیش بینی شده است."


«شاه منصوری» افزود: "به همین دلیل بر اساس مدل مدیریتی می توانیم این ظرفیت را ایجاد کنیم که متناسب با شرایط، اهداف و ظرفیت های سازمان، بتوانیم رفتارهای متناسب با شرایط سازمان را از مخاطبین انتظار داشته باشیم که در نتیجه یک فرهنگ متناسب با اهداف سازمان در جامعه ایجاد می شود و شرایطی را فراهم می کند که ظرفیت های ارتباطی مجموعه افزایش پیدا کند."


عضو هیأت علمی گروه ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی، با بیان اینکه افزایش سطح اعتماد مخاطبان و گروه های اجتماعی، سرمایه اجتماعی یک سازمان است، عنوان کرد: "از طرف دیگر اگر بخواهیم سازمان را یک نهاد اجتماعی ببینیم، سازمان در دل یک جامعه بزرگتر نظام و در جامعه جهانی می تواند ظرفیت هایی را فراهم کند که باعث افزایش سطح اعتماد مخاطبان و گروه های اجتماعی و افکار عمومی نسبت به سازمان باشد که به این بحث سرمایه اجتماعی می گوییم. سرمایه اجتماعی یک سازمان در حقیقت نه سرمایه مالی است و نه سرمایه اعتباری، بلکه اعتماد مخاطبان را شامل می شود."


«شاه منصوری» در پایان حرفه روابط عمومی را در دنیا به عنوان یک حرفه زنانه معرفی کرد و گفت: "اگر نگاهی به شرح فعالیت های روابط عمومی در سطح جهان داشته باشیم. روابط عمومی به عنوان یک حرفه زنانه شناخته شده است. علی رغم شرایط و ظرفیت هایی که این مجموعه به وجود آورده است و بنا بر شرایط خاص اجتماعی در کشور ما، این حرفه در حیطه ی مسؤلیت مردان قرار گرفته است و عمدتاً در روابط عمومی از کارشناسان زن استفاده می کنند و این تنها ظرفیتی است که برای زنان در بخش روابط عمومی فراهم شده است."


انتهای پیام//
مریم میرعبدالحق

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آشنایی با الگوهای رفتاری در ارتباطات


  برداشت‌های کلیدی از یک ابزار هوش مصنوعی ویژه خبرنگاران


  ۱۰ اصل خوب گوش دادن


  روابط‌عمومی خوب یک تجارت خوب است


  روابط‌عمومی


  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی


  چگونه به عنوان یک رهبر سؤالات واقعاً قدرتمند بپرسیم


  پرورش صحیح، در گروی آموزش مناسب


  خبرنگاری توسعه


  واکاوی ورود داده‌نگاری به یک روزنامه شاخص محلی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد